Różnica marketingu internetowego od tradycyjnego – kto pomoże we wdrożeniu?
Marketing internetowy to zestaw strategii, taktyk i technik wykorzystywanych do promocji i sprzedaży produktów lub usług w Internecie. Marketing internetowy różni się od marketingu tradycyjnego na wiele sposobów
Trzy różnice marketingu internetowego od tradycyjnego
Po pierwsze, marketing odbywa się za pośrednictwem internetu. Wykorzystywane są takie narzędzia jak e-mail, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, banery reklamowe, blogi, media społecznościowe i aplikacje mobilne
Po drugie, metody marketingu mogą być śledzone tak, że firma może zobaczyć, jak skuteczna jest każda metoda w generowaniu sprzedaży.
Wreszcie, metody marketingowe pozwalają firmom na interakcję z potencjalnymi, ale też wcześniejszymi klientami.
Coraz częściej są spotykane są elementy tzw. growth hackingu, często w ich skład wchodzi marketing afiliacyjny połączony z marketingiem tresci. Dziedzina marketingu jest rozległa i obejmuje inne dyscypliny, takie jak psychologia, socjologia i automatyzacja oprogramowania.
Marketing w mediach społecznościowych jest formą marketingu internetowego, który polega na wykorzystaniu stron internetowych i mediów społecznościowych do tworzenia zainteresowania lub ekscytacji na temat produktu, usługi, marki, społeczności lub idei. Strony te obejmują, ale nie są ograniczone do Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn. Istnieje również pewnego rodzaju poczta pantoflowa, czyli marketing szeptany.
Reklama display to forma marketingu internetowego, która polega na wykorzystaniu platform cyfrowych, takich jak strony internetowe, wyszukiwarki lub aplikacje mobilne, do wyświetlania reklam konsumentom. Reklamy te mogą zawierać obrazy, filmy, animacje lub tekst.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w „naturalnych” lub niepłatnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Ogólnie rzecz biorąc, im szybciej/wyżej dana pozycja pojawi się na liście wyników wyszukiwania, tym więcej ruchu uzyska od użytkowników wyszukiwarki. SEO może być ukierunkowane na różne rodzaje wyszukiwania, w tym wyszukiwanie obrazów, a także hasła sprzedażowe (komercyjne) lub informacyjne.
Co pomaga wdrożyć marketing w firmie?
Pomocne we wdrożeniach marketingu internetowego są konsultacje marketingowe określające odpowiednie strategie rozwoju, wdrażania, zarządzania i pomiaru działań marketingowych organizacji.
Konsultacja marketingowa to spotkanie pomiędzy firmą a zewnętrznym ekspertem ds. marketingu, podczas którego ustalane są cele marketingowe i opracowywana jest strategia. Konsultanci marketingowi różnią się od marketingowych generalistów; posiadają specjalistyczną wiedzę w konkretnej dziedzinie lub branży – jedni mogą znać się bardziej na mediach społecznościowych, a inni na marketingu wideo.
Dobry konsultant marketingowy nakreśli plan poprawy działań marketingowych i komunikacyjnych organizacji. Plan powinien zawierać kroki, które organizacja może podjąć, aby go wdrożyć, takie jak zatrudnienie copywritera, projektanta stron internetowych lub grafika. Często zalecany zostaje zakup pewnych narzędzi, a także przejście odpowiednich szkoleń.